Záruka a reklamace

Smlouva bude obsahovat části upravující záruku na zboží a možnosti a způsob jeho reklamace. Tyto pasáže je také třeba prostudovat, abyste svým podpisem nestvrdili nevýhodné podmínky. Prodejce je povinen vystavit Vám za zboží paragon i záruční list. Je to jeho povinnost a Vy máte právo se těchto dokladů dožadovat. Pokud na předváděcí akci zboží zakoupíte a poté ho budete chtít reklamovat je třeba, abyste znali svá práva.

  • Na běžné spotřební zboží je záruční lhůta 2 roky.
  • Záruční lhůta se vztahuje i na výrobky zakoupené se slevou, či ve výprodeji. Jedinou výjimkou je, pokud byla poskytnuta sleva na konkrétní vadu. Tuto vadu potom reklamovat nelze.
  • Zboží můžete reklamovat i v případě, že již nevlastníte originální obal.
  • Doba po kterou se vyřizuje reklamace se přičítá k záruční lhůtě na zboží.
  • Pokud nestanoví smlouva jinak, musí prodejce vyřídit reklamaci do 30 dnů. Jestli se tak nestane, máte nárok na vrácení peněz, nebo výměnu zboží.
  • Pokud reklamujete do 6 měsíců od koupě zboží, můžete si vybrat, zda chcete produkt vyměnit, nebo ho opravit.
  • Pokud není vada na zboží opravitelná, můžete si vybrat, zda chcete zboží vyměnit, nebo vrátit peníze.